form-header.svg

Opleiding Omgaan met verbale agressie

Voorkom verbale agressie en ga ermee om | Neem de juiste houding aan

form-home1.svg

Voel u zelfverzekerder en doeltreffender bij agressie

U communiceert op een manier die agressieve reacties vermijdt.

U detecteert de soort verbale agressie en reageert er op de gepaste manier op.

U neemt een constructieve houding aan die het u helpt om met agressief gedrag om te gaan.

De opleiding wordt gegeven door een opleider-acteur. U leert beter reageren op agressieve mensen aan de hand van realistische rollenspelen.

Aansluiten op uw behoeften

Eerst en vooral beginnen we door naar u te luisteren. We willen uw belangen en beperkingen begrijpen om u een oplossing voor te stellen die echt aansluit op uw behoeften.

We zorgen ervoor dat elke deelnemer concrete tools meekrijgt die waarmee hij.zij meteen aan de slag kan op de werkvloer. 

Het is onze ambitie om een partner te zijn waar u gemakkelijk mee kan samenwerken en die u een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding aanbiedt. 

Dat is wat we al meer dan 20 jaar doen.

form-coaching1.svg
Documentatie over deze training ontvangen
Klik hier
Rechtstreeks contact
+ 32 497 70 70 50
Nu ons gratis whitepaper downloaden
Nu Downloaden

De doelstellingen van de opleiding Omgaan met verbale agressie

In de opleiding leert u:

  • Een houding aan te nemen die de agressie bij uw gesprekspartner doet afnemen
  • Agressieve reacties voorkomen en ermee omgaan 
  • Zich zelfverzekerder voelen en zich beschermen. 

Uw leertraject

Inzichten vergaren om valkuilen te vermijden:

  • Begrijpen waarom iemand agressief wordt
  • De factoren bepalen die agressief gedrag verhevigen
  • De 2 soorten agressie herkennen en weten hoe erop te reageren
  • Begrijpen wat emotie is en hoe ermee om te gaan

  

Agressie voorkomen:

  • De alarmsignalen detecteren
  • Empathie tonen om te anticiperen wat uw gesprekspartner op de borst kan stoten
  • Een constructieve luisterhouding aannemen zonder te oordelen, om de woede te neutraliseren

 

Omgaan met een agressieve reactie: 

  • De soort agressie bepalen
  • De tools gebruiken om naargelang de soort agressie te "ontmijnen"
  • De juiste houding aannemen en uw reacties onder controle houden
  • Aandacht besteden aan uw imago en uw non-verbaal taalgebruik

 

Omgaan met uw ongemak bij agressie:

  • Stilstaan bij uw emotionele staat op het moment zelf
  • De verzwarende factoren bepalen (waarden, overtuigingen, "angsten")
  • In verbinding staan met uw emoties om ze niet te laten "ontsnappen”
  • Uw reactie onder controle houden bij intense stress
  • Technieken toepassen om snel te bedaren 

 

Trainen:

  • Praktijkoefeningen op basis van situaties die uit uw leven gegrepen zijn met een professionele opleider-acteur
  • Valkuilen vermijden
  • Stilstaan bij uw houding en uw reacties
  • Experimenteren met nieuwe strategieën in een veilige omgeving 

Uw actieplan opstellen.

 

De voordelen voor uw organisatie

  • U voelt zich veel meer op uw gemak wanneer u te kampen heeft met agressieve mensen.
  • Uw reacties zijn efficiënter, u slaagt er beter in om moeilijke situaties te voorkomen en ermee om te gaan
  • De werksfeer is meer ontspannen en productiever
  • Uw organisatie is beter in staat om haar gebruikers en klanten te bedienen

Informations pratiques

Doelpubliek

Er is geen voorkennis vereist.

Groepsopleiding in het bedrijf

Talen: Frans, Nederlands, Engels
Aanbevolen duurtijd: 1 dag optioneel aangevuld met 1 dag verankering.
Locaties: Frankrijk, België, Groothertogdom Luxemburg, Canada
Data: overeen te komen
Voor een prijs: Neem gerust contact met ons op

Opleiders

Een van onze senior opleiders.

Pedagogische coördinatie: Françoise Platiau, oprichtster en vennoot van Métamorphoses, coach en opleidster, gecertificeerd voor het Grenzenmodel van Anne Linden.

Aansluiten op uw behoeften

Eerst en vooral beginnen we door naar u te luisteren. We willen uw belangen en beperkingen begrijpen om u een oplossing voor te stellen die echt aansluit op uw behoeften.

We zorgen ervoor dat elke deelnemer concrete tools meekrijgt die waarmee hij.zij meteen aan de slag kan op de werkvloer. 

Het is onze ambitie om een partner te zijn waar u gemakkelijk mee kan samenwerken en die u een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding aanbiedt. 

Dat is wat we al meer dan 20 jaar doen.

Ontdek meer

Onze anderen opleidingen rond   communicatie

Opleiding Interpersoonlijke communicatie

Werk efficiënter samen, met meer harmonie.

Maak uw contacten constructiever. Vermijd de valkuilen van communicatie.

Gebruik krachtige communicatietools.

.
Ontdek meer

Opleiding Actief luisteren

Maak een diepgaand dialoog mogelijk.

Verzamel de juiste informatie. Luister beter dankzij onze aanpak: "DISPO©".

Ontwikkel een proactieve luisterhouding.

.
Ontdek meer

Opleiding Assertiviteit

Bepaal wat u blokkeert om assertief te zijn en doe er iets aan.

Durf op uw strepen te staan.

Uit uw behoeften en mening op een assertieve manier.

Vraag op een efficiënte manier om iets te doen, zeg neen op een constructieve manier, …

.
Ontdek meer

Opleiding Conflicthantering

Voorkom nutteloze conflicten.

Los conflicten op een constructieve manier op.

Gebruik twee eenvoudige en efficiënte tools om met conflicten om te gaan.

Deze opleiding is gebaseerd op toepassingen in de praktijk en wordt gegeven door een opleider-acteur.

.
Ontdek meer

Opleiding Onthaal

Onthaal uw klanten op een professionele manier.

Maak uw klanten tevreden en trouw.

Straal een professioneel imago uit dankzij de methode "Accueil©" (Onthaal).

Deze opleiding is gebaseerd op toepassingen in de praktijk en wordt gegeven door een opleider-acteur.

.
Ontdek meer

Opleiding Presentationskills

Maak een grotere impact met uw presentaties.

Verover het publiek.

Word zelfverzekerder en creëer meer impact.

Hanteer een doeltreffende methodologie: de MAP©, waarmee u op alle vlakken kan uitblinken.

.
Ontdek meer

Waarom kan u ons vertrouwen?

Een betrouwbare partner

We begeleiden u al meer dan 20 jaar. We hanteren onze tools met perfectie. We werken met ervaren opleiders.

Een eenvoudige samenwerking

We willen een partner zijn waarmee u gemakkelijk kan samenwerken.

Een antwoord op uw behoeften

We beginnen door naar u te luisteren. We stellen u een interventie voor die beantwoordt aan UW behoeften.

Voordelig

We bieden u een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding aan.