form-header.svg

Opleiding Onthaal

Onthaal uw klanten op een professionele manier | Maak uw klanten tevreden en trouw

form-home1.svg

Straal een professioneel imago uit dankzij de methode "Accueil©"

U ontwikkelt een houding die toont dat u rekening houdt met de behoeften van uw klanten.

U communiceert op een constructieve en doeltreffende manier met hen.

De opleiding wordt gegeven door een opleider-acteur. U staat stil bij uw reacties naar klanten toe aan de hand van realistische rollenspelen en ontwikkelt een ondersteunende houding. 

Aansluiten op uw behoeften

Eerst en vooral beginnen we door naar u te luisteren. We willen uw belangen en beperkingen begrijpen om u een oplossing voor te stellen die echt aansluit op uw behoeften.

We zorgen ervoor dat elke deelnemer concrete tools meekrijgt die waarmee hij.zij meteen aan de slag kan op de werkvloer. 

Het is onze ambitie om een partner te zijn waar u gemakkelijk mee kan samenwerken en die u een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding aanbiedt. 

Dat is wat we al meer dan 20 jaar doen.

form-coaching1.svg
Documentatie over deze training ontvangen
Klik hier

De doelstellingen van de opleiding Onthaal

In de opleiding Onthaal leert u:

  • Op een professionele manier een antwoord bieden op de vragen van uw klanten
  • Een houding en communicatie hanteren die de klanten meer tevreden en trouw maakt
  • Omgaan met moeilijke situaties

U beschikt over een referentiekader: de methode "ACCUEIL©".

De opleiding behandelt zowel het face-to-face onthaal als het telefonische onthaal.

Uw leertraject

Stilstaan bij uw rol bij het klantenonthaal.

 

Beschikken over een kwaliteitsvol referentiekader met de methode "ACCUEIL©".

 

Aangenaam:

  • Zich laagdrempelig opstellen, zich ontfermen over de klant
  • Vriendelijk overkomen, glimlachen
  • Het contact met uw gesprekspartner personaliseren, zonder te overdrijven
  • Een constructieve en oplossingsgerichte houding hebben

 

Calme (kalm):

  • Openstaan voor de stress van uw gesprekspartner of van de situatie en tegelijk uzelf onder controle houden
  • Iemand op een positieve manier vragen om te wachten
  • Het vertrouwen van de klant winnen om zo te helpen om rustig en constructief te blijven

 

Concreet:

  • De specifieke behoefte van uw gesprekspartner begrijpen
  • Duidelijk en verstaanbaar communiceren, zonder vaktermen 
  • Uw boodschap aan uw gesprekspartner aanpassen
  • Concrete oplossingen aanreiken aan de klant
  • Nagaan of uw gesprekspartner tevreden is met de behandeling van zijn vraag

 

Universeel:

  • Neutraal blijven
  • Iedereen met hetzelfde respect behandelen

 

LuistEren:

  • Aanwezig zijn, tonen dat u actief luistert, uw gesprekspartner nooit onderbreken
  • Vragen stellen, herformuleren, zeker zijn dat u het goed begrepen heeft
  • De juiste dosis empathie aan boord brengen
  • Aandacht hebben voor het non-verbale en peri-verbale taalgebruik van uw gesprekspartner

 

Imago:

  • Bewust omgaan met het imago dat u uitstraalt naar uw gesprekspartner toe (uw imago en dat van uw onderneming)
  • Aandacht besteden aan uw voorkomen, uw non-verbale en peri-verbale taalgebruik, uw boodschappen

 

Limieten:

  • Moeilijke situaties aanpakken
  • Omgaan met gesprekspartners die de grenzen van een beleefd contact niet naleven of die proberen misbruik te maken van een situatie

  

Toepassing op situaties uit uw professionele leven:

  • Zoeken naar oplossingen voor uw problemen
  • Oefening aan de hand van rollenspelen die aansluiten op uw professionele leven

 

Uw actieplan opstellen.

 

In de opleiding staat de toepassing in praktijk centraal. De opleiding wordt gegeven door een opleider-acteur zodat u een concreet, realistisch leertraject kan doorlopen dat inspeelt op situaties die de deelnemers meegemaakt hebben.

De voordelen voor uw organisatie

  • Uw medewerkers voelen zich meer op hun gemak en weten beter hoe te reageren
  • Ze zijn beter in staat om de klanten tevreden en trouw te maken

 

Informations pratiques

Doelpubliek

Er is geen voorkennis vereist.

Groepsopleiding in het bedrijf

Talen: Frans, Nederlands, Engels
Aanbevolen duurtijd:  1 dag optioneel aangevuld met 1 dag verankering.
Locaties: Frankrijk, België, Groothertogdom Luxemburg, Canada
Data: overeen te komen
Voor een prijs: Neem gerust contact met ons op

Opleiders

Een van onze senior opleiders.

Pedagogische coördinatie: Françoise Platiau, oprichtster en vennoot van Métamorphoses, coach en opleidster, gecertificeerd voor het Grenzenmodel van Anne Linden.

Aansluiten op uw behoeften

Eerst en vooral beginnen we door naar u te luisteren. We willen uw belangen en beperkingen begrijpen om u een oplossing voor te stellen die echt aansluit op uw behoeften.

We zorgen ervoor dat elke deelnemer concrete tools meekrijgt die waarmee hij.zij meteen aan de slag kan op de werkvloer. 

Het is onze ambitie om een partner te zijn waar u gemakkelijk mee kan samenwerken en die u een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding aanbiedt. 

Dat is wat we al meer dan 20 jaar doen.

Ontdek meer

Onze anderen opleidingen rond   communicatie

Opleiding Interpersoonlijke communicatie

Werk efficiënter samen, met meer harmonie.

Maak uw contacten constructiever. Vermijd de valkuilen van communicatie.

Gebruik krachtige communicatietools.

.
Ontdek meer

Opleiding Actief luisteren

Maak een diepgaand dialoog mogelijk.

Verzamel de juiste informatie. Luister beter dankzij onze aanpak: "DISPO©".

Ontwikkel een proactieve luisterhouding.

.
Ontdek meer

Opleiding Assertiviteit

Bepaal wat u blokkeert om assertief te zijn en doe er iets aan.

Durf op uw strepen te staan.

Uit uw behoeften en mening op een assertieve manier.

Vraag op een efficiënte manier om iets te doen, zeg neen op een constructieve manier, …

.
Ontdek meer

Opleiding Conflicthantering

Voorkom nutteloze conflicten.

Los conflicten op een constructieve manier op.

Gebruik twee eenvoudige en efficiënte tools om met conflicten om te gaan.

Deze opleiding is gebaseerd op toepassingen in de praktijk en wordt gegeven door een opleider-acteur.

.
Ontdek meer

Opleiding Omgaan met verbale agressie

Voorkom verbale agressie en leer ermee omgaan.

Neem de juiste houding aan.

Voel u zelfverzekerder en doeltreffender als u met agressie geconfronteerd wordt.

Deze opleiding is gebaseerd op toepassingen in de praktijk en wordt gegeven door een opleider-acteur.

.
Ontdek meer

Opleiding Presentationskills

Maak een grotere impact met uw presentaties.

Verover het publiek.

Word zelfverzekerder en creëer meer impact.

Hanteer een doeltreffende methodologie: de MAP©, waarmee u op alle vlakken kan uitblinken.

.
Ontdek meer

Waarom kan u ons vertrouwen?

Een betrouwbare partner

We begeleiden u al meer dan 20 jaar. We hanteren onze tools met perfectie. We werken met ervaren opleiders.

Een eenvoudige samenwerking

We willen een partner zijn waarmee u gemakkelijk kan samenwerken.

Een antwoord op uw behoeften

We beginnen door naar u te luisteren. We stellen u een interventie voor die beantwoordt aan UW behoeften.

Voordelig

We bieden u een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding aan.