form-header.svg

Opleiding Conflicthantering

Voorkom nutteloze conflicten | Los conflicten constructief op

form-home1.svg

De twee tools om simpel en efficiënt om te gaan met conflicten

U ontdekt hoe een meningsverschil ontaardt in een contraproductief conflict en u leert hoe u die vicieuze cirkel kan vermijden.

U identificeert de 4 stijlen van conflicthantering en past de stijl toe die het beste aansluit bij uw gesprekspartner.

De opleiding wordt gegeven door een opleider-acteur. U staat stil bij uw reacties tijdens conflicten aan de hand van realistische rollenspelen en ontwikkelt een meer ondersteunende houding.

Aansluiten op uw behoeften

Eerst en vooral beginnen we door naar u te luisteren. We willen uw belangen en beperkingen begrijpen om u een oplossing voor te stellen die echt aansluit op uw behoeften.

We zorgen ervoor dat elke deelnemer concrete tools meekrijgt die waarmee hij.zij meteen aan de slag kan op de werkvloer. 

Het is onze ambitie om een partner te zijn waar u gemakkelijk mee kan samenwerken en die u een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding aanbiedt. 

Dat is wat we al meer dan 20 jaar doen.

form-coaching1.svg
Documentatie over deze training ontvangen
Klik hier

Doelstellingen van de opleiding Conflicthantering

In de opleiding leert u:

  • Constructief reageren om conflicten te voorkomen of ermee om te gaan
  • De meest doeltreffende stijl voor conflicthantering toepassen naargelang uw gesprekspartner

Uw leertraject

Conflicten begrijpen:

  • Het verschil tussen inhoudelijk conflict en relationeel conflict: de impact op uw conflicthantering
  • De verschillende houdingen identificeren om conflictsituaties aan te pakken
  • Stilstaan bij de verschillende stijlen van conflicthantering

 Zelfkennis om uw conflicthantering te verbeteren:

  • Zelfdiagnose: de houding die uw voorkeur wegdraagt
  • Uw stijl van conflicthantering bepalen

 

Conflicten voorkomen:

  • Begrijpen waarom meningsverschillen ontaarden in conflicten
  • Leren omgaan met meningsverschillen en stijlverschillen
  • Van uw emoties en ego uw bondgenoten maken
  • Conflictsignalen detecteren
  • Tools gebruiken voor “conflictontmijning” 

 

Doeltreffend conflicten hanteren:

  • Het conflict aan de hand van een gesprek neutraliseren volgens de 3 stappen voor conflictaanpak
  • Conflicten aanpakken met alle soorten gesprekspartners dankzij het model van 4 stappen©

 

Oefenen om conflicten te voorkomen en te neutraliseren:

  • Praktijkoefeningen met een opleider-acteur om concreet en realistisch te leren, aansluitend op situaties die uit uw professionele leven gegrepen zijn

 

De situatie na het conflict beheren.

 

Uw actieplan opstellen.

 

Het model van de 4 vragen© is een hulpmiddel dat wij hebben ontwikkeld op basis van de beste conflicthantering volgens de verschillende persoonlijkheidstypes ®. 

 

De voordelen voor uw organisatie

  • U voelt zich comfortabeler bij conflicten
  • U reageert proactiever
  • U vermijdt vluchtgedrag of overdreven reacties

Informations pratiques

Doelpubliek

Er is geen voorkennis vereist.

Groepsopleiding in het bedrijf

Talen: Frans, Nederlands, Engels
Aanbevolen duurtijd: 1 dag optioneel aangevuld met 1 dag verankering.
Locaties: Frankrijk, België, Groothertogdom Luxemburg, Canada
Data: overeen te komen
Voor een prijs: Neem gerust contact met ons op

Opleiders

Een van onze senior opleiders.

Pedagogische coördinatie: Françoise Platiau, oprichtster en vennoot van Métamorphoses, coach en opleidster, gecertificeerd voor het Grenzenmodel van Anne Linden.

Aansluiten op uw behoeften

Eerst en vooral beginnen we door naar u te luisteren. We willen uw belangen en beperkingen begrijpen om u een oplossing voor te stellen die echt aansluit op uw behoeften.

We zorgen ervoor dat elke deelnemer concrete tools meekrijgt die waarmee hij.zij meteen aan de slag kan op de werkvloer. 

Het is onze ambitie om een partner te zijn waar u gemakkelijk mee kan samenwerken en die u een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding aanbiedt. 

Dat is wat we al meer dan 20 jaar doen.

Ontdek meer

Onze anderen opleidingen rond   communicatie

Opleiding Interpersoonlijke communicatie

Werk efficiënter samen, met meer harmonie.

Maak uw contacten constructiever. Vermijd de valkuilen van communicatie.

Gebruik krachtige communicatietools.

.
Ontdek meer

Opleiding Actief luisteren

Maak een diepgaand dialoog mogelijk.

Verzamel de juiste informatie. Luister beter dankzij onze aanpak: "DISPO©".

Ontwikkel een proactieve luisterhouding.

.
Ontdek meer

Opleiding Assertiviteit

Bepaal wat u blokkeert om assertief te zijn en doe er iets aan.

Durf op uw strepen te staan.

Uit uw behoeften en mening op een assertieve manier.

Vraag op een efficiënte manier om iets te doen, zeg neen op een constructieve manier, …

.
Ontdek meer

Opleiding Omgaan met verbale agressie

Voorkom verbale agressie en leer ermee omgaan.

Neem de juiste houding aan.

Voel u zelfverzekerder en doeltreffender als u met agressie geconfronteerd wordt.

Deze opleiding is gebaseerd op toepassingen in de praktijk en wordt gegeven door een opleider-acteur.

.
Ontdek meer

Opleiding Onthaal

Onthaal uw klanten op een professionele manier.

Maak uw klanten tevreden en trouw.

Straal een professioneel imago uit dankzij de methode "Accueil©" (Onthaal).

Deze opleiding is gebaseerd op toepassingen in de praktijk en wordt gegeven door een opleider-acteur.

.
Ontdek meer

Opleiding Presentationskills

Maak een grotere impact met uw presentaties.

Verover het publiek.

Word zelfverzekerder en creëer meer impact.

Hanteer een doeltreffende methodologie: de MAP©, waarmee u op alle vlakken kan uitblinken.

.
Ontdek meer

Waarom kan u ons vertrouwen?

Een betrouwbare partner

We begeleiden u al meer dan 20 jaar. We hanteren onze tools met perfectie. We werken met ervaren opleiders.

Een eenvoudige samenwerking

We willen een partner zijn waarmee u gemakkelijk kan samenwerken.

Een antwoord op uw behoeften

We beginnen door naar u te luisteren. We stellen u een interventie voor die beantwoordt aan UW behoeften.

Voordelig

We bieden u een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding aan.