form-header.svg

Opleiding Interpersoonlijke communicatie

Werk efficiënter samen, met meer harmonie

form-home1.svg

Maak uw interpersoonlijke communicatie constructiever en doeltreffender

U vermijdt de valkuilen van communicatie.

U ontwikkelt vaardigheden om constructiever te communiceren.

Uw boodschappen en intenties zijn helder.

U gebruikt hulpmiddelen voor een krachtige communicatie.

Aansluiten op uw behoeften

Eerst en vooral beginnen we door naar u te luisteren. We willen uw belangen en beperkingen begrijpen om u een oplossing voor te stellen die echt aansluit op uw behoeften.

We zorgen ervoor dat elke deelnemer concrete tools meekrijgt die waarmee hij.zij meteen aan de slag kan op de werkvloer. 

Het is onze ambitie om een partner te zijn waar u gemakkelijk mee kan samenwerken en die u een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding aanbiedt. 

Dat is wat we al meer dan 20 jaar doen.

form-coaching1.svg
Documentatie over deze training ontvangen
Klik hier

De doelstellingen van de communicatieopleiding

In de opleiding leert u:

  • De valkuilen van communicatie vermijden
  • Constructiever communiceren
  • Meer openstaan voor een ander en echt luisteren

Uw leertraject

Inzichten vergaren in:

  • De twee dimensies van een efficiënte interpersoonlijke communicatie
  • De redenen waarom u soms gebrekkig communiceert
  • De basisregels voor een goede communicatie

 Efficiënt communiceren:

  • Een positieve en constructieve houding aannemen
  • Praten op basis van observaties en feiten
  • Spreken van het “ik-perspectief”
  • Open vragen stellen
  • Herformuleren

 

Samenwerking faciliteren:

  • Uw boodschap duidelijk overbrengen om goed begrepen te worden
  • Zeker zijn dat u uw gesprekspartner goed begrepen hebt
  • Zich bevrijden uit "knooppunten door misverstanden"
  • Het communicatieproces verbeteren voor een beter begrip

 

Evenwichtige relaties ontwikkelen:

  • Beschikbaar zijn en open staan voor een ander
  • De juiste dosis empathie aan boord brengen
  • Een relatie tussen gelijken bevorderen
  • Proactiever luisteren – gebaseerd op observaties
  • Aandachtig zijn voor non-verbale signalen (die van u en die van uw gesprekspartner)

  

Trainen aan de hand van oefeningen die aansluiten op levensechte situaties.

 

Uw actieplan opstellen.

De voordelen voor uw organisatie

U begrijpt uw medewerkers beter.

U heeft betere relaties met hen, met uw klanten en leveranciers.

Uw organisatie wint aan efficiëntie.

 

Informations pratiques

Doelpubliek

Er is geen voorkennis vereist.

Groepsopleiding in het bedrijf

Talen: Frans, Nederlands, Engels
Aanbevolen duurtijd: 1 opleidingsdag, optioneel aangevuld met 1 dag verankering. 
Locaties: Frankrijk, België, Groothertogdom Luxemburg, Canada
Data: overeen te komen
Voor een prijs: Neem gerust contact met ons op

Individuele opleiding

Talen: Frans, Engels
Aanbevolen duurtijd: 
Locaties: Afstandsonderwijs
Data: overeen te komen
Voor een prijs: Neem gerust contact met ons op

Opleiders

Een van onze senior opleiders.

Pedagogische coördinatie: Françoise Platiau, oprichtster en vennoot van Métamorphoses, coach en opleidster, gecertificeerd voor het Grenzenmodel van Anne Linden.

Aansluiten op uw behoeften

Eerst en vooral beginnen we door naar u te luisteren. We willen uw belangen en beperkingen begrijpen om u een oplossing voor te stellen die echt aansluit op uw behoeften.

We zorgen ervoor dat elke deelnemer concrete tools meekrijgt die waarmee hij.zij meteen aan de slag kan op de werkvloer. 

Het is onze ambitie om een partner te zijn waar u gemakkelijk mee kan samenwerken en die u een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding aanbiedt. 

Dat is wat we al meer dan 20 jaar doen.

Ontdek meer

Onze anderen opleidingen rond   communicatie

Opleiding Actief luisteren

Maak een diepgaand dialoog mogelijk.

Verzamel de juiste informatie. Luister beter dankzij onze aanpak: "DISPO©".

Ontwikkel een proactieve luisterhouding.

.
Ontdek meer

Opleiding Assertiviteit

Bepaal wat u blokkeert om assertief te zijn en doe er iets aan.

Durf op uw strepen te staan.

Uit uw behoeften en mening op een assertieve manier.

Vraag op een efficiënte manier om iets te doen, zeg neen op een constructieve manier, …

.
Ontdek meer

Opleiding Conflicthantering

Voorkom nutteloze conflicten.

Los conflicten op een constructieve manier op.

Gebruik twee eenvoudige en efficiënte tools om met conflicten om te gaan.

Deze opleiding is gebaseerd op toepassingen in de praktijk en wordt gegeven door een opleider-acteur.

.
Ontdek meer

Opleiding Omgaan met verbale agressie

Voorkom verbale agressie en leer ermee omgaan.

Neem de juiste houding aan.

Voel u zelfverzekerder en doeltreffender als u met agressie geconfronteerd wordt.

Deze opleiding is gebaseerd op toepassingen in de praktijk en wordt gegeven door een opleider-acteur.

.
Ontdek meer

Opleiding Onthaal

Onthaal uw klanten op een professionele manier.

Maak uw klanten tevreden en trouw.

Straal een professioneel imago uit dankzij de methode "Accueil©" (Onthaal).

Deze opleiding is gebaseerd op toepassingen in de praktijk en wordt gegeven door een opleider-acteur.

.
Ontdek meer

Opleiding Presentationskills

Maak een grotere impact met uw presentaties.

Verover het publiek.

Word zelfverzekerder en creëer meer impact.

Hanteer een doeltreffende methodologie: de MAP©, waarmee u op alle vlakken kan uitblinken.

.
Ontdek meer

Waarom kan u ons vertrouwen?

Een betrouwbare partner

We begeleiden u al meer dan 20 jaar. We hanteren onze tools met perfectie. We werken met ervaren opleiders.

Een eenvoudige samenwerking

We willen een partner zijn waarmee u gemakkelijk kan samenwerken.

Een antwoord op uw behoeften

We beginnen door naar u te luisteren. We stellen u een interventie voor die beantwoordt aan UW behoeften.

Voordelig

We bieden u een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding aan.